Ismét egy ismerősöm történetét szeretném leírni. A történet elég furcsa, mert egy fogadással kezdődik. Egy évvel ezelőtt kötöttem ezzel az ismerősömmel (legyen mondjuk P.) egy fogadást. 10 000 Ft-ban fogadtunk, hogy le tud-e szokni fél év alatt a dohányzásról. Elég gyenge akaraterővel rendelkezik, és elég erős dohányos volt, úgyhogy úgy gondoltam, nem nagyon fog neki menni a dolog.

 
Azután ért a meglepetés, 4 hónap alatt ugyanis teljes sikerrel tette le a cigit. Megkérdeztem, hogyan csinálta, erre azt válaszolta, hogy minden héten 3-mal kevesebb szálat szívott napi szinten, mint az előző éten, és így sikerült leszoknia.
 
Ezután nem sokkal mesélte egy ismerősöm, hogy látta P-t egy szórkozóhelyen, amint 3-4 szál cigit szívott el egymás után. Rákérdeztem a dologra, mire szégyenkezve bevallotta, hogy visszaszokott, bár csak napi néhány szálat szív. Kerek perec megmondtam neki, hogy ha egy hónap után még mindíg dohányzik, akkor vissza kell adnia a pénzem, és meg kell toldania még egy tizessel. 3 hét után jelentette, hogy vége, leszokott.
 
Ezután még egy-két hónapig figyeltem, mert úgy gondoltam, ez a leszokás is addig fog tartani, mint az előző, de meglepetésemre végleg abbahagyta.
 
Számomra ekkor derült ki, hogy mire képes az emberi akarat, no meg egy (nem feltétlenül túl nagy) bankjegy... :-)
 
Egészséges, nikotinmentes életet kívánok! :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leszokhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr531458511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása