Kedves barátaim!

Jöjjön az első sikeres leszokó története!

Egy barátomnak (legyen most Jani, a valódi nevét nem írom) meséltem arról az ötletemről, hogy blogot indítok a dohányzásról való leszokás segítésésre. Ekkor derült ki számomra, hogy mielőtt megismertem volna, ő is sokáig dohányzott. De szerencsére ez csak átmeneti állapot volt nála... :-)

Kérésemre leírta az ő történetét:

 

"Jani vagyok, 28 éves marketing szakember, elvált szülők gyereke. 12 éves voltam, amikor a szüleim elváltak. Csúnya válás volt és engem nagyon megviselt. Apámat mindíg jobban szerettem, nem tudom miért. Talán azért, mert engedékenyebb volt velem... Amikor megkérdeztek, azt mondtam, hogy vele akarok lakni. Anyám borzasztóan megharagudott rám, azután nem beszéltünk több, mint 20 évig.

Életem első szál cigarettáját egy évvel a válás után szívtam el. Akkor voltam 13 éves, és az egyik hétvégét egyik osztálytársamnál töltöttük páran. Ez volt talán az első "bulim".

Ezután az eset után nem gyújtottam rá évekig. Annyira nem jött be nekem a cigi, hogy elkezdjek dohányozni. Legközelebb akkor gyújtottam rá, amikor édesapám meghalt. 19 éves voltam, és teljesen egyedül éreztem magam. A temetés után egyik barátom megkínált cigarettával, és én elfogadtam. Innentől kezdve egyre többet cigiztem, míg 26 éves koromra eljutottam a napi másfél dobozig. Időközben megismerkedtem egy lánnyal, akivel eljegyeztük egymást. Ekkor eldöntöttem, hogy leteszem a cigarettát. Úgy gondoltam, hogy egy családos ember nem engedheti meg magának, hogy dohányozzon, mivel ezzel pénzt, de legfőképp időt vesz el a családjától.

Egy évnyi küzdelem és próbálkozás után végre sikerült leszoknom. Ennek már egy éve, azóta egyszer sem gyújtottam rá."

 

 

 

Ha van hasonló történetetek, vagy ismertek valakit akinek van, írjatok bátran! leszokhatsz@gmail.com

 

Egészséges, nikotinemntes életet kívánok! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://leszokhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr951426147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fonorobert 2009.10.10. 02:14:58

Halihó!

Nagyon tectszik az ötlet, remélem nekem is segítségemre lesz, meg másoknak is talán.

Hajrá!
Üdv!

Leszokhatsz 2009.10.10. 02:16:06

Szia!

Köszi a bíztatást, én is remélem, hogy sok mindenkinek segítségére lesz a blog.
süti beállítások módosítása